Személyi kölcsön a karosszékből

Korunk embere mindenáron a kényelmet keresi; nem véletlen, hogy a különböző banki szolgáltatások is épp erre az emberi tulajdonságra építenek; hozzávetőlegesen két évtized telt el azóta, hogy az internet rendelkezésünkre áll. A világháló, illetve a kommunikációs eszközök fejlődésének köszönhetően egyre több lehetőségünk nyílik olyan banki szolgáltatások online igénybevételére, amelyek az előző években csak személyes megjelenéssel történhettek.

Néhány évvel ezelőtt újdonságnak számítottak az úgynevezett netbankok; saját otthonunkból kényelmesen, gyorsan és egyszerűen intézhettük a banki utalásainkat, lekötéseinket és más ügyleteinket. Noha a kezdeti időkben sokan idegenkedtek a netbank használatától, mára sokunk mindennapi életének részévé vált.

Gondoljunk csak bele, mennyi mindent intézünk a világháló segítségével… Az internetet nem csak szörfölésre és barátkozásra használjuk, hanem vásárlásra, rendelések bonyolítására, helyfoglalásra is. A különböző internetes bankok segítségével pedig integrált módon bonyolíthatjuk a pénzforgalmat. Egyszerűen fogalmazva a világháló a pénzforgalmunk színterévé lépett elő.

A bankok viszont nem álltak meg itt. Az nagyszerű, hogy a különböző online felületeiket intézhetjük az utalásokat és a lekötéseket, de a bankok ennél is tovább szeretnének lépni és tovább is léptek. Számos bank esetében adott az online számlanyitás lehetősége anélkül, hogy személyesen meg kellene jelennünk valamely bankfiókban. Sőt, ma már több pénzintézet úgy kínál bizonyos hitelformákat, hogy azt otthonról, a karosszékből is igényelni tudjuk. A hitelmindenkinek.hu bank független módon ír a személyi kölcsönökről, amelyek szinte minden hitelintézet esetén igényelhetők online módon.

Rendkívül meglepő, hogy ezek az otthonról igényelhető hitelek egyre több hitelforma esetében elérhetőek. Az első ilyen konstrukciók kis összegű hitelekre vonatkoztak; ez logikus lépés volt, hiszen az online hiteligénylés visszaélésekre adhat lehetőséget, illetve megnehezítő a hiteligénylő átvilágítását. Érdekes módon azonban a bankok egyre több hitelformát tettek elérhetővé az online igénylők számára; míg a kezdeti időben gyakorlatilag csak kis összegű személyi hitelek voltak elérhetőek, később már autóhitelek és vállalati kölcsönök is lehívhatóvá váltak. A bankok versengésének köszönhetően mára a helyzet odáig módosult, hogy akár nagy összegű lakáshitelek is igényelhetők a karosszékből.

Tagadhatatlan és egyértelmű, hogy az ilyen jellegű könnyítések segítséget jelentenek azoknak az ügyfeleknek, akik kevés idővel rendelkeznek vagy munkaidőben nem tudnak személyesen megjelenni a bankfiókokban. Az sem lehet mellékes, hogy az elektronikusan folytatott ügyintézéssel és tranzakciókkal jelentős költségmegtakarítást is megvalósíthatunk. Felvetődik a kérdés, hogy a pénzintézetek, hitelintézetek és a bankok meddig mennek el annak érdekében, hogy az ügyfelek dolgát megkönnyítsék. Szerencsére egyre több olyan banki szolgáltatás születik, aminek köszönhetően az ügyintézés egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Ha mégis a személyes megjelenés mellett döntenénk, a magyarországi bankfiókok és azok nyitva tartása elérhető a hitelmindenkinek weboldalon.

Természetesen a hagyományos banki megjelenésnek is megvannak a maga előnyei; a banki alkalmazottakkal folytatott személyes megbeszélés és hiteligénylés olyan információk megszerzését jelentheti, ami az online felületeken elkerülheti a figyelmünket. Épp ezért azt szoktuk mondani, hogy az online igénylés elsősorban azoknak ajánlott, akik kellő hajlandóságot mutatnak az alapos tájékozódásra.