Google Ads az új neve a Google Adwords hirdetéseknek

A PPC (Pay-per-click) hirdetési lehetőségek közül a legjobb jelenleg a Google által működtetett Adwords, vagy új nevén ez a Google Ads. Évekig Google Adwords néven működött, azonban közel egy évvel ezelőtt a Google úgy döntött, hogy a jól ismert Google Adwords név helyett legyen inkább Google Ads a hirdetési rendszerének a neve. Bár a szakma viszonylag gyorsan hozzászokott az új elnevezéshez, azonban a felhasználók jelentős része továbbra is Google Adwords néven ismeri és használja. A Google Ads funkciók szempontjából több részre osztható: Kulcsszavas, Display, Shopping, Gmail, YouTube hirdetésekre. Bármelyiket is használjuk ezek közül, mindegyiket ugyanazon a felhasználói felületen keresztül lehet mindegyiket beállítani, kezelni. Megfelelő beállításokkal rendkívül eredményesen lehet alkalmazni ezeket új ügyfelek szerzéséhez, de brandépítő kampányokhoz egyaránt. Gyenge beállítások esetén azonban eléggé pénzpazarló módon is futhat egy Google Ads hirdetés.