
Egy korábbi cikkben már foglalkoztunk olyan Google Adwords alap szavakkal, amik segítik a sikeres hirdetés-feladást, azonban korántsem értünk ezeknek a végére. Az előző írásunkban szó volt a PPC, CPC és ROI kifejezésekről, melyek leginkább a Google Adwords működésének pénzügyi alapját foglalták össze. Most térjünk át a hirdetések feladására.
A hirdetések két hálózaton jelenhetnek meg: a keresési (search) hálózaton vagy tartalmi (display) hálózaton. A keresési hálózat szöveges hirdetéseket jelenít meg a keresőben, azok alapján, amilyen kulcsszavakra keresünk. A hirdető a Google Adwords-ben megadhatja, hogy milyen kulcsszavakra jelenjen meg az ő reklámja. Ezeket a keresési eredmények tetején vagy a legalján találhatjuk.
A tartalmi hálózat olyan hirdetési felületeket jelent, amiket egy oldalon belül bérbe adtak a Google-nek, ezért érdemes megtalálnunk azokat az oldalakat, amiknek a látogatói potenciális vásárlóink lehetnek. A Google Adwords-ön belül ilyen hirdetéseket a Adsense nevű szolgáltatáson keresztül tudjuk kezelni. A display hálózaton a Google a korábbi keresések és felhasználói viselkedések alapján csoportosítja a felhasználókat és ezek alapján jeleníti meg nekik a reklámokat.
A Google Adwords azért különíti el ezt a két hálózatot, mert különböző célokat lehet elérni vele. A keresési hálózat előnyös, ha konkrét termékek után kutatnak a felhasználók, míg a display hálózat jobb, ha szeretnénk a márkánkat megismertetni, új szolgáltatást kínálunk vagy épp re-marketinggel vissza szeretnénk hívni a korábbi ügyfeleket.